lördag 28 februari 2009

Pure pain...

Jag har hittat massagens överkvinnor!
Eftersom jag har stora problem med
nacken så brukar en av det
första sakerna jag gör när jag kommer till en ny plats vara
att höra mig för om det finns något massage "proffs" i närheten.
Detta för att man
inte ska missa massor av dagar med bra behandling
när man letar sig fram.
De som håller till på stranden brukar ofta vara sköna
som avslappningsmassage men
om man vill har riktig hjälp brukar det inte ge så mycket.
Nu har jag hittat stället ni måste besöka om ni kommer till Koh Lanta eller tom ta
en omväg förbi om ni inte ska hit.

Efter flera tips hamnade jag hos Maneelanta Massage.
det håller till på Klong Dao stranden, gå upp mellan Picasso & Easybar och
gå någon minut
på vägen. Nu har jag genomlidit totalt 4 x 1,5 timmar av smärta...
när jag kom hem häromdagen
till familjen jämförde jag det med "pinvärkar" vid
min första förlossning...och andningen var densamma...
..ni förstår vilken nivå det var på då!
Man har varit helt färdig efter 1,5 timmar men
jag kände redan vi första besökets
10 minuter att det här kunde vara något speciellt som jag hittat.


Dessa kvinnor Ni & No har hittat alla mina punkter och är fantastiskt lyhörda
men otroligt
bestämda, de ger inte efter även om du vrider dej som en mask
och hyperventlerar!! Trots all smärta har jag hela tiden kännt mej helt trygg,
jag har kännt att de vet vad de håller på med bättre än någon annan jag stött på
och det är ett gäng!
De har även utbildningar.

Idag kom vändningen!! Punkter som jag bara genom lätt
tryck kännt smärta ifrån kunde masseras!
Det började spraka i kotor och jag kände mig svävande då jag gick där ifrån.
Hummm nu låter de ju nästan som jag blivit frälst =)
De hittade i och för sig nya punkter som
var lika smärtsamma
men de säjer att på 1 månad ska de nog få lite fason på mig!!
" When someone´s ill in Siam (Thailand) he has his body worked
on by someones skilled in this art who tramples all over him"
(Simon de la Loubere,1690,French envoy to the Royal Cout of Siam)








1 kommentarer:

Nettan

Ja då får vi verkligen hoppas att de kan sin sak & din nacke är som ny när du åker hem !1

har vart på massage 1 gång i hela mitt liv i Turkiet, har ju bindvävsreumatism & det gjorde gruvligt ont kan jag lova, men somna gott i solen sen !

Ha en fotsatt skön helg & semester
Kram Nettan