tisdag 17 mars 2009

Bröllop...

Jag kan tänka mig att man räknat med fint väder
när man planerar sitt bröllop på stranden i
Thailand i mitten av mars..
Häromdagen satt vi och solade på Long Beach och
hamnade mitt i ett bröllop.
Tre killar i 40 års åldern sprang omkring
och fixade, det var gitarr, litet podie på stranden mm.
Medans de fixade drog himmlen ihop sig...
Vi satt 30 meter ifrån och sa VAR ÄR BRUDEN???
Ser hon inte att det kommer regn och åska snart!
Hon måste komma nu! Jag min syster och mamma
var mycket engagerade och kände att
vi måste stanna och se "slutet"
Minutrarna gick, blommor kom i vackra
arrangemang sanden krattades rosenblad ströddes
ut i sanden åskan
mullrade i bakgrunden.....
Några få gäster kommer,
några regndroppar faller...
Var är hon??
Äntligen kommer hon regnet håller uppe
just då
men åskan mullrar i bakgrunden...
blir ett
vackert bröllop på stranden..
trots vädret.





Nordljus

1 kommentarer:

Unknown

Hej

Vad härligt att få bli "vittne" till ett bröllop.

Ha det bra
Kram