fredag 21 augusti 2009

En vacker plats..

Min far har haft sin gård i över 40 år. Tillsammans men sin kära Carin
har det skapat en vackert och personlig hem. Ett socialt hus där vi älskar att vara.
Det har renoverat under åren och har alltid nya projekt på gång.
Det är alltid lika spännande att höra deras nya planer för sina hus!
Det har fyllt sin gård med vackra antikviteter.
Jag bjuder er på en bild kavalkad!


Huset är har 3 våningar och massor av rum vilket gör att alla få plats!

I uthuset ryms bastu, dusch ett gästrum och förråd.

Välkommen in

Vackra korgar och ved i entrens glasveranda.
Vackra burkar med färgpigment


Min far älskar böcker!



Nyligen gjorde de om här med en vacker Farrow & Ball tapet.
Man sover alltid i nystrukna lakan hos Carin en lyx man inte hinner med att göra hemma.
Årets skörd av kryddväxter hänger i köket.




En gammal svamplansch på verandan uppe


Rufus är en fransk gatkorsning.

Matsalen har en snygg turkos ton.


På tomten har de anlagt en härlig naturdamm
där guldfiskar simmar och man kan bada på sommaren.

Nordljus

5 kommentarer:

♥ Fyra årstider

Vilket ställe en plats jag skulle trivas på.
Kram Lotta

jessiew

Jättevackert !

/Jessica

Tessan

Vilken vacker plats! Naturdamm med guldfiskar och att få sätta sig på stolen och njuta mmm, Fridfullt är ordet jag tänker först på när jag ser dessa vackra bilder.

kram Tessan

hemmahosanja

Hej Lina och Jakob, vilket vackert hem, jag förstår vart inspirationen kommer från :-)
Kram från "hemmahosanja"

HAGENS VITA VARDAG

Vilket underbart hem, bedårande!
Har tittat mig runt i er härliga nätbutik och hittat en massa guldkorn så det blir till att lägga en beställning!
Allt gott
Kram Anna