lördag 2 januari 2010

Nytt år och födelsedag!


Vi har firat nyår på min pappas gård i Uppland. Alltid lika roligt att komma dit och barnen
älskar det. Extra roligt att min farbror och hans Katarina var där! VIGGO fyller är den 1 januari så vi firade hans 5 års dag innan vi åkte hem i snöstormen. GUD vad snö vi har det var länge sedan vi hade så mycket och visst är det vackert men jag är verkligen ingen vinter människa
och jag längtar rejält till värmen nu!
Här kommer lite bilder från helgen.

God mat i massor! Barnen fick en extra julafton!

Viggo lär Katarina hur man lägger Drakpussel!

Lång väntan om man är liten och vill äta hummervickning innan 12 slaget!
Redo med nötknäppare att krossa en hummerklo.

Underbara hummrar med min farbror Calles underbara hemgjorda såser.
En tradition sedan 30 år tillbaka att man träffas på nyår och
äter hummer och dricker Champange här på Kullbol tillsammans på nyår!



Dagen efter kokar Calle fond på hummerskalen på vedspisen.

Viggo firar sin 5 årsdag med en sen och mysig frukost och paket.


Köket är ett riktigt stort lantkök där alla får plats.

Min pappa och hans bror är båda genuina matlagare!
Roligt att höra dem stå och disskutera över pannorna då det fixar Viggos födelsedagsmiddag.
Han hade beställt morfars äkta Schnitzlar!

Födelsedagsdukning.



EN GLAD 5 ÅRING!



Nordljus

0 kommentarer: