tisdag 12 januari 2010

SNART !!!!

Vår resa i Indien för 15 år sedan är den som lämnat starkast spår av alla våra resor!

Vi har väntat på att barnen ska bli lite större så vi ska kunna visa dem detta
fascinerande och vackra land! Att min mamma kan följa med och återuppleva
lite av detta känns härligt - vem trodde det för några månader sedan!?
Man vet aldrig vad livet har att erbjuda!
Bara man vågar hoppa på det "tåg" som erbjuds så kan mycket hända!

Vi reste runt där tillsammans jag, Jakob och mamma då för 15 år sedan. 3 månader
var vi där då, nu blir det bara 12 dgr innan vi flyger vidare mot Thailand. Då var det
mycket enkla guesthouse och lokalbussar som gällde, nu är det jobbmöten ambassadör
bilar och vackra hotell. Jag hoppas ända att mina rosa skimrande minnen kommer
att stå sig och att barnen blir lika betagna som vi blev.

Ebbas super fröken från Koh Lanta Kerstin har startat en egen skola i Varkala i syd
Indien och vi hoppas att vi kommer att gilla vårt besök så mycket nu att vi väljer
Indien för skolgången nästa år som omväxling. Man får ju även hoppas på att
vårt arbetsprojekt faller väl ut så det blir många Indien besök framöver.

På måndag bär det av!

Indian Gate New Delhi - här hoppas jag att Viggo kommer att få uppleva sina
första ormtjusare - han är laddad!



Nordljus

3 kommentarer:

Lisa Marklund

Men gud så underbart, Indien är ett land jag gärna skulle vilja besöka någongång...hoppas på att det inte ligger alltför långt fram i tiden tills jag får sätta mina fötter på Indiens mark :-)
Ha en underbar resa!
Kramar Lisa

becca

Hej Lina,
hoppas att du och familjen får en härlig resa.
Skönt att åka till värmen nu när det är så kallt här hemma.

Ha det bra, kram Rebecca.

Unknown

Lycka till på lyxtrippen, ni nyper väl i armen lite då och då, så att ni verkligen förstår hur gott ni har det!
Jag antar att det kanske dyker upp lite inslag av Indien i butiken såsmåningom. Det blir spännande att se.
Ha det så skönt och passa på att njuta också mellan alla jobb.
Annelie
radhusochstuga