onsdag 17 februari 2010

Barnuppfostran!!

Det är inte alltid heaven att äta på resturang!
Idag var en sån dag, det är inte ofta men ibland dyker de upp...
de grymt ouppfostarde barnen med sina föräldrar!
Vi fick ett bord på stranden brevid 2 par i 40 årsåldern som tillsammans
hade 4 barn ca 8 månader- 5 år.......
Vi var väl ca 25 personer personer , de flesta familjer med
väluppfostrade barn som satt och väntade på mat eller åt.
De här svenska sällskapet lät som det hade 15 egna barn....
Barnen bråkade, skrek, grinade,skrek, ville inte äta, bråkade,skrek..
En av mammorna kom på att hon när hon fick sin mat skulle låta
bebisen gråta sig till söms i vagnen.... typ jag lägger henne där och sen låtsas
jag att det inte är mitt barn och äter min goda thai mat....
Rätt som det är säjer ena pappan riktigt högt
EMMA ÄR BAJSNÖDIG NU ÄR DET DIN TUR EVA!!
Eva är hon med bebisen som skriker... Då säjer hon ok du får välja ..
bajs eller skrikande besis i vagn... Killen svarar högt..riktigt högt
JAG GÅR MED EMMA OCH BAJSAR!!!!

hmmm vad inressant för alla oss andra som redan funderar på att resa oss och gå
- byta bord eller vad som helst för att slippa höra allt tjafs!!

Jag gillar verkligen inte ouppfostrade barn på resturang, spelar ingen roll
alls om det är på stranden i Thailand på Oprakällaren eller Mac Donalds
man sitter ner och man skriker INTE vid matbordet på resturang ( ja inte hemma heller:)

Alla andra runt omkring dig har betalt för att gå ut och äta i lugn och ro!!!

Det är verkligen inte barnens fel att INGEN säljer åt dem hur det går till vid matbordet på en resturang..HALLÅÅÅÅ vad tänker dessa föräldrar???? Ingenting antagligen.

När sällskapet äntligen ska gå säjer ena killen till det andra paret -
NU MÅSTE JAG FÅ BJUDA ER PÅ EN LITEN STÄNKARE!
Men vi kan väl gå tillbaka till hotellet som är lite barnvänligare!!!?
mmmhhhum vad kan bli barnvänligare än en middag på stranden med uppfostrade barn:))
Jag är tacksam att inte vi bor på samma ställe!

Häxan surtant:))

Nordljus

2 kommentarer:

helena

Hej,
Det här är mitt första besök hos er, men inte mitt sista. Härlig blogg!

Vilken mardröm det måste ha varit. Stackare! Hoppas att ni inte stöter på dem igen!
Det finns inget värre än vuxna som inte kan uppföra sig! För det är ju det det i grund och botten handlar om. Hur ska barnen kunna veta hur man ska uppföra sig när man är på offentliga platser om inte de får lära sig av sina föräldrar.

/H.

Jennica...

Hej Lina,

Tack för kommentar på min blogg!

Världen är allt bra liten! Tänk att vi liksom korsade varandras världar bara sådär! Jag har ju läst din blogg väldigt länge nu och tycker att den är jätte-fin, även er webshop! Det hade ju varit lite som att träffa en kändis att få träffa dig, trist att vi inte hann träffas "live".

Jag hoppas att ni får en härlig vistelse på Lanta. Vi var där i fyra veckor, men jag antar att ni ska vara där längre.

Ha det så gott, kanske vi hörs igen!
Kram Jennica