onsdag 24 februari 2010

Bumrungrad - Health Screening

Nu är den bokad!
Hälsoundersökningen med EXTRA ALLT.
En
kompis till Jacke brukar göra den och vi har i flera år pratat
om det
men inte kommit till skott. Nu är det dags och den tar ca 5 timmar
att göra men återkopplingsamtal dagen efter. Vi har tagit Comprehensive
och då får man allt från röntgen av lungor till alla blodprov, lever kollad,
ultraljud av
magen - ja ALLT.

Då man har en nära anhörig som upplever "skit" sjukdomen med stort C
är det lätt att man inbillar sig att man känner diverse åkommor och tankens
kraft får en att känna symptom man kanske inte har men inte kan släppa.
HEMMA
i Sverige kan jag ju inte direkt komma till vårdcentralen och
säja...jag känner mig lite orolig kan ni kolla hela MIG!!
NOT POSSIBLE.

Jag vill inte ens tänka på vad jag skulle få för svar.. knappast en REMISS.
Man kan ju i och för sig boka in sig privat på en fullständig checkup men då vill
jag istället inte tänka på vad det då skulle kosta... Här betalar man ca 3000 svkr.
Inte mycket för att få stopp på tankar och lägga den energin på andra trevligare
tankar än förmodad HYPOKONDRI:)


Vi har besökt det här sjukhuset förut, ett TIPS om man ska resa till andra
länder och behöver ta sprutor inför resan ta dem här! Vi tog våra här inför vår
förra Indien resa och det kostar 1/4 del mot hemma.
Bumrungrad är som ett lyxhotell med 6-7 restauranger allt från Japanskt till Mac Donalds och Starbucks - PLAYGOUND där barnen kan vänta på sina föräldrar.


Så har ni nått ni vill få kollat gör det här!
Lägg till bild
http://www.bumrungrad.com/package/health-screening-center/index.aspx

Annars är allt som vanligt här på LANTA då vi går in på sist veckan ... sen blir det Phuket.
Här nere pryds de svenska löpsedlarna med texten VÅREN ÄR PÅ VÄG!!!
Samtidigt så hör man allt mer desperata röster på "SKYPEN" - 32 g hade min lillasyster
igår natt, kallvattnet har frusit i vår tvätt stuga....alla är så OTROLIGT trötta på snö & kyla

så det låter som det bara vill fly - jag är otroligt glad & tacksam att vi sitter här i värmen, jag hade knappast varit en "glad mamma" i minus 32 g.... win -win
Men det känns ju inte direkt som VÅREN ÄR PÅ VÄG där hemma eller???


Mitt största problem just nu är att jag gick ut i solen med vanlig läppglans -
NOT GOOD!!

Det blev som olja i en stekpanna fast på min underläpp :((( Ser ut som jag satsat på
en REJÄL BOTOX spruta men endast i underläppen ....och det gör för J-vligt ONT

Nordljus

1 kommentarer:

Anonym

Tack för tipsen får bli en hälsoundersökning nästa gång
kerstin