tisdag 9 februari 2010

Ingen vanlig dag!

Det är vår älskade EBBA ´s 9 års dag!!
Vi började med paketöppning och kanelbulle & färsk mango på
balkongen. Sen gick vi tillsammans till skolan.

När vi lämnat barnen brukar Jakob och jag ta en jogging/power walk
stranden, 6 km blir det.

Hemma är vi urusla på att prioritera promenader - här har vi bestämt
oss - inga ursäkter..... En av mina bästa vänner har gått från
snabbmatsätande soffpotatis till vältränad Lidingöloppslöperska!

Kan hon så kan jag.....försöker jag tänka...ivrigt påhejad av just henne:))
Känns ju ifs mycket lättare i år då jag har 22kg mindre att släpa runt på!

Hon fick mig tom att släpa med en pilatesboll i packningen....
som vi inte blåst upp än.........


När barnen slutar kl 14 gick vi till POOLEN, den ligger 20 m från skola
så det är toppen att svalka sig lite där efter en skoldag. VIGGO ligger i hård
dykträning. Han har gått
från att inte våga doppa huvudet till att simma flera simtag
under vatten på 3 dagar!
Han är STOLT!

Efter badet var det födelsedags fika på svenska cafét med hembakade SEMLOR
och jordgubbsshake
och på kvällen åt vi pizza på Bajen.
Ebba var super nöjd med sin dag, trots att hon var tveksam

till att behöva fira sin födelsedag här på Lanta:) Bangkok var ok men Lanta...
Vad skulle hon hitta på här...?
Skypen och mobilen gick varm och alla tjejer i klassen hemma hade skrivit var sin
mail hälsning! Hon somnade på 1 minut:)

Den här hade ju inte varit helt fel i värmen!9 åring på väg till skolan! 2 snygga killar!

Skålar i grönfanta innan vi och åker och äter pizza på Bajen.
Sarongen fick hon av lillebror i födelsedagspresent.

6 kommentarer:

Lotta

haha..det är bra att ni hör mitt tjat..!! Kram Kram o pussa Ebba så mycket!! Saknar dej!

Veronique

Vilken fin blogg du har! Ta gärna en titt på min med om du har tid! :)

sussi

Vad underbart ni har det!!
Stort grattis till Ebba!!!!
Njut av värmen & koppla av, här snöar det!
Må så gott!!
Stor Kram Sussi

Tessan

Ett stort GRATTIS! till Ebba, ja själv firar vi också födelsedag då stora killen fyller år idag och lillkillen imorgon.

ha det så gott

kram tessan

Stina

Ja, jag tror att jag ska åka till er.:-D

Det har varit lite strul för en del med inloggningen, så därför skickade jag en ny inbjudan.:-)
Kram Stina

homebylina

Åh, vilken härlig blogg ni har! Blev tipsad av Celina som är "fotomodell" åt VÅGA att ta en titt på er webbutik och så hamnade jag här :o)Ser jättehärligt ut hos er och framförallt skönt med värme och sol...även om i och för sig solen skiner fint och varmt här i ett snöigt Dalarna idag :o) Ha en fortsatt fin dag! Kram Lina