söndag 21 februari 2010

New York tips

I år är året då flera av mina vänner fyller 40 år inkl jag själv..
Vi har gjort det bästa av situationen och bokat RESOR!!

Först bär det av till NEW YORK i maj då en av mina västa vänner fyller
och det blir en lång weekend där utan barn - Lyxigt! Shopping & god mat!

Sen har jag bestämt mig för att inte ha någon FEST hemma när jag fyller
i augusti utan bara en enkel släktmiddag. Några dagar senare åker jag
Jakob och 6 av våra närmaste vänner utan barn till min pappas hus i
FRANKRIKE 1 vecka!! Det känns fantastiskt kul att kunna göra detta
tillsammans med vänner och det känns därför inte lika jobbigt att fylla
40! För mig som inte gillar att så i centrum är "stor" fest inget alternativ

så det här blir perfekt! Roligt att så många kunde följa med och att en
vän som gifter i sommar sig får en lite bröllopsresa samtidigt:))

Just nu surfar hotelloholicen runt på hotell i NY... men vad ska man välja?
Det är inte min hemmaplan direkt
....
Nu undrar jag om nån har några bra NY tips - hotell - resturanger - affärer- aktiviteter!
NY är ett blankt blad för mig så alla tips är välkommna här eller på maila.

Nordljus

2 kommentarer:

Me and my Home

Åh New York! I love New York. En helt underbar stad som aldrig går och lägger sig. Helt klart ett måste om man hinner: Är att ta en fotodag med systemkameran och fota alla vackra gator och intryck. Ett riktigt bra Hotel med bra service och bra avstånd till det mesta är: Park Central New York Hotel, 7th Ave. Maten finns över allt, men är bäst på Manhattan. Ett ställe där maten är riktigt god är bpquiera i soho, som är lite åt tapas hållet. Gillar man skaldjur finns LE BEATEAU IVRE-Fransk inspirerad. För att inte tala om at prova de lokala hamburge-restaurangerna, dock inte mc donalds och burgerking.

Ett annat måste: att verkligen se China Town, kan vara lite kusligt på vissa ställen, men ack vilken häftig upplevelse. Rekommenderar inte att besöka frihetsgudinnan, inte gå upp i den illa fall. Tar en hel dag och man är uppe endast 4 minuter i kronan, men köar i trappor en hel dag. Man kan istället ta färjan helt gratis till Islan Ferry. Uppleva en helt fantastisk båttur i New Yorks hamn och blicka in över fantastiska vyer som frihetsgudinnan mm. För att uppleva lite tv romantik, ta gärna en tur till Rockefeller center och njut av den fantastiska skridskobanan. National museum och historik museum är även de, en fantastisk upplevelse. Även Wall Street är en mäktig upplevelse. För att inte tala om att ta en promenad i central park som är legendarisk i filmvärlden. Och vill man absolut se en kändis skall man besöka den berömda cosmopolitan-hotel-new-york Restaurangen.

Härligt med en resa till the Big Apple! Ha en underbar tripp och det är alltid trevligt att läsa er blogg!
/Linda -Karlstad

Daniel

Pa min blogg http://ettannatnewyork.blogspot.com/ kan ni hitta ett gang roliga tips pa saker att gora i NY!