torsdag 20 maj 2010

Service ..

I NEW YORK bygger
allt på dricks!
Lite ovant för oss svenskar att dricksa
flera hundra vid en middag :-)
Måste säja att de håller en fantastisk service nivå,
något för
alla oss svenskar som arbetar
med människor
och försäljning att ta lärdom av.
ALLA är otroligt trevliga och service intriktande
i butiker resturanger ja övererallt.
Jag tror aldrig jag har UPPLEVT en sådan
genomgående vänlighet och inte för mycket
service utan toppen
trevligt helt enkelt.
Här hemma är man ju inte direkt bortskämd med
superservice......vi ligger långt efter....
Vi ska försöka ta med oss
THE AMERICAN WAYtill Nordljus.

Utsikten från ROCKEFELLER center

Starbucks Frappocino extra Coffee Caramel = I LIKE
Lördag i solen - Central Park

Grabbarna var lite kulturella och besökte Guggenheim museum
                                                      medan vi tjejer satt i solen i Central Park

Central Park
 
Helt ljuvlig innergård hade Hudson hotel - Inspirerande!
Härlig lobby på Hudson Hotel

5 kommentarer:

Sandra Jonsson

Åhh vilka härliga bilder från NY. Längtar till USA

Sirpa

Hej Lina! Vad härliga bilder! Kan tänka mig att ni trivs! Har det bra! Kram Sirpa

Anonym

Ni har redan kanon service!
Jag är alltid jättenöjd med ert
bemötande och leveranser och jag handlar ofta!
Trevlig helg
Eva Andersson
Stockholm

n o r d i n g å r d e n

...jag som aldrig tänkt tanken att åka dit ( jo kanske, men har mest bytt plan där) fick ett otroligt sug att åka bums, och bo på det där hotelet! Lockande reklam av NY, ha en bra helg Lina!! Mari.

SoCal Helene

Härliga bilder från NY, har inte varit där ännu med en dag blir det!! Visst är det skillnad på service här i USA och hemma i Svedala. Bor strax utanför Los Angeles sedan 17 år och märker stor skillnad när man går ut och äter jämnfört med hemma, betalar gärna dricks för bra service!
Ha en go helg!!
Helene