söndag 3 oktober 2010

Hemma hos oss

 Här kommer lite bilder från delen mellan vårt kök och vardagsrum.
Jag gillar mixen  av lantligt och asiatiskt.
Spegel när GIGANTISK och vårt senaste inköp gillar verkligen att den är just så stor!
Tyvärr kommer det att hamna en värmepump ovanför den till veckan så det kommer det väl inte
riktigt att bli riktigt lika snyggt....tyvärr , men ibland måste man kompromissa...
och ta funktion före snyggt ..men det är sällan vi gör det. Men med tanke på förra vinterns elräkningar , trots att vi inte ens var hemma så MÅSTE vi göra nått åt uppvärmingen.
Har en tanke om att sy ett linnefodral åt den :)) vi får se hur hemskt det blir....om det behövs...

Avslutar med en bild på tjejerna från i fredags när det uppträdde på Superfredag på skolan
de var verkligen super duktiga!








5 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n

Du har förbaskat snyggt hemma, va fint med de där två korgstolarna, plädar och kuddar i grålila och så den spegeln!

Vi satte in luftvärmepump för två vintra sedan, jag var ängslig men vi satte den under ett fönster, och jag har ett halvmånebord framför så den syns knappt! Det funkar jättebra att ha den på den nivån, så ni behöver kanske inte sätta den högt mitt på en vägg....pumpen är bra, blir skön värme, en investering! Mari.

Sirpa

SÅ fint du har! Korgstolarna, stora spegeln, allt!
Har en fin måndag!
Kram Sirpa

♥ Franska Liljan ♥

HEj Lina, var smart när ni väljer pumpen.

Jag "tvingade" min make att gå med på att köpa en lite dyrare pump, för den är SÅ mycket snyggare.

Finns ju nikotingula pumpar (de flesta, bläää) och så finns det snygga pumtar med möjlighet att välja färg på fronten. Vit, svart, grå, silver, röd, gul.....

Tänk smart. Du VILL inte se en hiskligt ful (men skön) apparat i ditt hem varje dag.

Jag valde en som matchar våra tapeter perfekt. Blev ett lyft för hallen :-)

Fungerar tyvärr inte att ha ett fodral på pumpen den årstid du har den igång. Då blir resultatet uselt, och du får svindyra räkningar ändå :-(

Nä leta ordentligt, och köp en SNYGG pump!

Lycka till :-)

Varm kram Helena /franska Liljan

Unknown

Wow, det är verkligen magiskt vackert hemma hos dig, jag njuter för fulla drag av dessa bilder. Tror bestämt att jag måste unna mig en sån där lila pläd, har inte riktigt råd egentligen men jag har suktat så länge nu att jag nog får ta och beställa en..

Kram Catta

Sandra

Aaah, vad vackert! Jag älskar i synnerhet den där pläden från du Nord. Så fin!