torsdag 2 december 2010

Framtiden

Ibland bara ramlar man över möjligheter och jag är ALDRIG sen att göra slag i saken, känns det rätt i magen är det bara att köra.
Idag var en sådan dag, hela dagen ramlar det in 1000 tals bilder som noggrant ska gås igenom för att sätta samman nästa års du Nord kollektion. Just nu finns inte så mycket tid men ska det komma i MAJ 2011 är det hög tid att börja göra de första utrensningarna av eventuella artiklar för att sedan jobba vidare med design och ändringar. Då mitt bland bilderna får jag ett meddelande att en av mina kontakter har börjat jobba med DAY kläder. Det är ett märke jag gillar och som för mig står för HÖG kvalitet!
Frågan  var....
Skulle jag vilja starta ett eget klädmärke ....? Designa vad jag vill?
Kläder & sjalar ....?! JA VARFÖR INTE !? Med en tillverkare som har bland annat DAY o andra högkvalitativa märken 
som kunder känns som att det skulle kunna blir bra utan att ta allt för stora risker! Nu ska bara kläder skissas :)

Jag har redan idag hunnit skissa upp ett gäng sjalar som man ska göra samples av. Sen får man se vad som händer när bollen är i rullning! Man vet aldrig i startskedet om det blir flipp eller flopp - stort eller litet :))

Nu till de stora nöten att knäcka där NI kommer in i bilden. NAMN på det nya KLÄDKOLLEKTIONEN ! Vi vill särskilja den från vårt märke  du Nord som är inredningsdetaljer.

Vi utlyser en tävling där vi söker inspiration och namnförslag till det nya märket!  Här saknas inspiration och det enda vi kommit på är BY LINA ....lite trist kanske... eller så blir det så men vi behöver vända och vrida på lite olika förslag först. Kläderna kommer att vara romantiska med en lite tuffare touch. Inte för söta men inte eller för stilrena och enkla. Milda naturtoner och sköna material.


Tävlingen pågår fram till den 20:de december och vinnaren får en väggklocka från du Nord, värde 499:-  Om du länkar till tävlingen från din blogg med bilden som vi förberett (i höger eller vänster kolumn) får du som vinner också en hemlig julklapp tillsammans med klockan! 

Nu väntar vi med spänning på era namnförslag!

Kram Lina

15 kommentarer:

Lantligt i smultronbacken

Vilken rolig tävling och jag förstår att inspirationen till namnförslag kan vara svårt.

Det jag tänkte på direkt var namnet...

By Ljus i Nord

eller...

By Norrljus

Jag tycker att ni ska bevara en del av ert Namn "Nordljus" i någon form även i kläderna.

Hoppas ni tycker om mina två förslag och att ni tillslut får ett som passar era kläder

Kram

♥ Fyra årstider

Jag säger bara gud vad jag älskar dig!! Jag får så inspiration av människor som vågar och kör på. Kör så det ryker!! allt du gör blir toppen!! Har inget namnförslag:)men jag älskar kläderna du har i butiken.
Kram Lotta

Maritta

Tycker du ska ta åt dig äran och självklart ska klädkollektionen heta "du Lina"!!! Ser fram emot att se när kollektionen blir klar, din stil passar mig så jag är en väntande kund=) Länkar såklart från min lilla blogg.
KRAM

Jenny

Det låter på din beskrivning som att det kommer kunna bli jättefina kläder, spännande!
Jag tycker absolut att märket ska heta som erat eget förslag "By Lina", inte alls tråkigt utan passande!
Ha det fint / Jenny

Anna

Lina, vad roligt!

Jag gillar ditt förslag och tycker om det, men min första tanke var
"Vintage by Lina"

Ha det bra i vinterkylan!
KramKram Anna

n o r d i n g å r d e n

Hm, detta tål att kluras på... du är så himla duktig och driftig och jag är säker på att din kollektion skulle bli succé! Men glöm inte skissa på ditt eget liv också, ni får inte slita ut er helt...

By Lina låter inte trist utan skitbra! Mari.

A House With A View

Åh så spääääännande!!! Mitt förslag är att tuffa till det hela lite med " Ray of Lina"! Går ihop med både ditt eget förnamn och ditt varumärke tycker jag!

Hoppas hoppas hoppas på tur i din tävling!! Länkar från mig!

Kramizar aka

Ulrika

Hej!

Mitt förslag blir följande:

*Clothes by me - Lina

Lycka till!

Sandra

Oj wow - vilken kul utmaning! Häftigt att du vågar.

Förslag - Lines by Lina, Lina by Love

Anonym

Halloj!

Vad spännande med ett eget klädmärke!!!
Mitt förslag är "Romance by Lina".

/Lotta N. Hellström

Anonym

Hejsan
länkar från min blogg med bilden.
Jag tycker dina kläder skulle passa att gå under namnet:
MyDay då kläder är något man ofta väljer utifrån dagens smak och väder.
Kram

Franciskas Vakre Verden

Helt nydelig klokke, den blir jeg gjerne med og tävler om.

Velkommen til giveaway hos meg også. Jeg gir bort et års abonnement på Vakre Hjem og en valgfri interiørbok.

Ha en herlig førjulstid!

Beste hilsen

Franciska :-)

Franciskas Vakre Verden

Hei Lina

Glemte å legge inn navneforslaget mitt. Siden klærne du tenker å lage er romantiske og tøffe og med milde naturtoner og material tenkte jeg det kunne passe godt med: By Nature, det klinger med du Nord også.

Håper du liker navnet.

Beste hilsen

Franciska :-)

hemmahosanja

Hej tjejen, du är så kreativ och en inspiration för mig. Jag är övertygad om att det kommer att bli fantastiskt bra!!! "By Lina" är redan jättebra men några förslag kanske ändå sitter fint:
-"du romantica"
-"by northenlight"
- "lina collection"
Ha det så gott så länkar jag till min blogg: www.hammahosanja.blogspot.com
Anja

Annies Blå

Hej! Vad härligt med ett eget klädmärke. Jag tycker att By Lina är ett riktigt bra namn och inte tråkigt alls. Men om du öndå vill ha förslag så kanske "Lady Lina" skulle passa!
Jag länkar från min blogg och håller tummarna!
Kram/Annie :)