onsdag 12 januari 2011

FÄRG & TAPET


VI brukar försöka passa på att få diverse projekt hemma gjorda
när vi är bortresta. Vi har ju vår super alltiallo Ö som kan fixa det mesta!
I år ska alla svagt sotfärgade tak målas så det blir fräscha & vita igen!

Lister dras på med en sväng högblankt vitt.
Vi har ju vitt överallt hemma och känner att nu ska det bli ett
nytt "hotell" inspirerat sovrum som faktiskt blir MÖRKT!

Shoppade Ladys nya matta väggfärg SOBER till väggarna
och Midbec´s tapet i mörkt med lite en känsla av tyg ARKONA
som det ska tapetserat med på en galvel som ska byggas med integrerade sängbord.
Skjutdörrar i stället för blommigt tyg framför garderoben.
Mera CLEANT helt enkelt.
Är lite trött på alla textiler i sovrummet som drar till sig damm,
nu ska det bli lite avskalat. 
Jag älskar ju hotellrum så jag hoppas det här blir bra!
Lite annorlunda mot resten av huset blir det iallfall.



2 kommentarer:

Hjem Kära Hjem/ Anna

Härligt o få sakerna gjorda när ni är på semester!!
Er väl unnt ;o)=
Här i hemmet målas listerna i taket, en vägg om dagen...klar om 1 vecka, men det blir klart...hoppas jag!!

A House With A View

Kommer bli skitsnyggt! Färgen liknar mycket den nyans jag målat som fondvägg i mitt vardagsrum. Färgen går att kombinera med alla färger på övrig inredning (kuddar osv.) om man skulle vilja det! Ska bli kul att se det färdiga resultatet!

Kraaaam aka