fredag 11 mars 2011

KUALA LUMPUR

Just nu är vi några dagar i Kuala Lumpur.
Vi behöver förlänga visum och träffa lite nya leverantörer.
Vi har inte varit här på drygt 10 år så mycket har ändrats.
Jag gilla den verkligen det är en härlig stad!
Inte alls så mycket trafik och folk som i Bangkok, får mer
en känsla av New York med en asiatisk touch!

Fantastisktbra shopping och god mat.
Tänk om bara en endaste liten galleria i Sverige
kunde vara i närheten så bra....

Vi bor på ett super bra hotell!
Bokade och betalade i förväg så det kostar faktiskt inte mer
än ett rum på Scandic i Sundsvall. Skillanden är milsvid!!
Bor på 33:dje våningen med utsikt över Petrona towers.
Varje dag serveras först frukostbuffe sedan afternoontea och de
avslutas med en mindre buffe med bl olika sushi,ostar och
annat gott
till detta fria drinkar,öl och vin! Allt ingår:)))
Tur att man är ute på stan och inte sitter på
hotellet och smaskar hela dagarna:))

Idag har vi hittat ett nytt klädmärke som jag verkligen
gillar - annorlunda och coolt mer åt det tuffare hållet inte alls romantiskt!
Vi köpte in en start kollektion men jag hoppas
det kommer att funka bra i Sverige framöver.
Roligt när man bara snubblar över potentiella saker på en bakgata.
Har lärt oss hur och var man ska leta är man kommer till
en ny stad, kräver en hel del spring men ibland blir det en träff och affär:)
99 % är skräp 1 % kanon! Ska visa kläderna en annan dag -
jag ville ha alla modellerna själv:)

Just nu håller vi tummarna att det värsta är över och att de vi
känner i Tokyo får en lugn natt. Allt har gått
bra för dem så här långt men efterskalv väntas.
 Gas,vägar,affärer,telefoner även mobilnät är avstängda och man får bara vänta
och hoppas att mat och vatten räcker.... tur att det finns
Facebook och Skype när sånt här händer!
I vår familj är vi väl spridda över världen
Thailand - Frankrike- Tokyo -New York - Indien - England - Sverige

Här kommer lite bilder från Petrona och hotellet TRADERS

5 kommentarer:

Unknown

Jag håller med dig, KL är en läcker"liten" storstad. Har mycket bra shopping och så härliga MALL´s.
Antingen älskar eller så hatar man staden. Men priserna var ju lite högre än på ex. Langkawi, när det gällde allt utom kläder, där var det samma.
Är ni på väg hem snart?
Ni har det så bra, njut av den tid ni har kvar. Det ska bli spännande att se kläderna.
Ha det gott, Annelie

Hjem Kära Hjem/ Anna

Enig, där trivs man ;o)
Spännande med nya kläder!

Klem Anna

♥ Fyra årstider

Vilken upplevelse! Roligt att se hur ni hittar märken.
Kram Lotta

n o r d i n g å r d e n

Vilet hotell, vilken upplevelse!!! Önskar jag hade varit microliten, då hade jag kunnat hänga på i din neccecär!! Ta inga risker nu, för dig och din Japankontakt, även om ni är där ni är, men åk hem innan alla andra ska göra det, man vet aldrig... Mari.

Åsa

Hej

Vi aslutade vår resa i Kuala Lumpur och det är ju en så häftig stad!
Jag har nog 200 bilder av twin tower i mitt arkiv!

Kram på dig
Åsa W