måndag 20 april 2009

Allt om Trädgård

Igår fick jag läsa repotaget om oss i trädgårdstidningen Allt om trädgård...
Jag brukar alltid vis av erfarenheten be om att få korrekturäsa allt som
ska publiceras om oss. Var med om ett repotage i tidningen Hem Ljuva Hem
för 6 år sedan där det var massor av fel trots att jag gjort ändringar,
vi kontakta tom chefredaktören kommer jag ihåg. Det var påhitt
om att jag ville ha ett bageri vid havet????Väggar som rivits???
Ja massa saker.

Igår var det nu en märklig text om mig i AOT. Jag var
verkligen ingen trädgårdsentusiast??? Jag har en 4500 kwm
trädgård och jag älskar min trädgård!! Vårt växthus var ett
Classicum - Nej det är ett Juliana från Willab - och jag vilade
fikade, drack vin???? där inne. Jag dricker visserligen vin men
jag vet med säkerhet att inte sagt det som min huvudhobby
i växthuset..... Jag verkar inte heller ha någon familj?

Nu var det bara 2 sidor men man blir ju lite besviken och
jag visste ju inte ens om att det var med så jag kunde få rätta till felen.
Så tänk på det om ni ska vara med i nått repotage - KORREKTUR LÄS!

Igår bjöd min mamma på tjärknöl till middag
och vi fixade nya gardiner (de som finns i webbshoppen från Svanefors)
i köket och vita pelagoner det blev så fint.


Nordljus

6 kommentarer:

Unknown

Hej

Vilken fin gardin.
Vad tråkit att de aldrig kan skriva vad man har sagt.
Utan måste hitta på saker.
Ha det så bra
Kram

Livets njutning

Hej!

Tråkigt att det som står i tidningen inte stämmer överens med verkligheten. Ofta tar jag allt jag läser i tidingar med en nypa salt. Mna vet aldrig vad som är sann.

Ni har ett underbar hus och en härlig butik. Räkna med ett besök från mig till sommaren då jag och familjen åker till Härnösand för att hälsa på mina föräldrar. :)

Snygg gardin!

Jenny

Vit Spets

Hej!
Ja, det är otroligt viktigt att korrekturläsa all text...

Hoppas att Du får en tvättställning i trädgården denna sommar ;-)
Våran användes flitigt förra sommaren...

Ha det gott
//Siv

White cotton grass

Det var 'tjälknöl' du menade va?
Men 'kärknöl' låter ganska sött :D

Fina gardiner!

Ha en trevlig kväll!

kramar

Lilla Blanka

Hej!

Men vad tråkigt när de skriver en massa som inte stämmer!

Undra hur reportaget om vårt växthus kommer bli...man kanske skall be om korrekturläsning..fast det kanske är för sent..det går nog i tryck nu..hmm jag får hålla tummarna.

Vad härlig blogg ni har, så mycket inspiration!

Kram
Mia

♥ Fyra årstider

Jag har fått läsa ett av våra reportage..men det som kommer till jul har jag ingen aning om.
Kram LOtta