lördag 26 september 2009

Colliour

En plats ni måste besöka om ni får tillfälle är Colliour, en av våra favoriter!
En underbar liten stad vid havet med vackra byggnader & mysiga gränder
goda skaldjur och
ljuvlig glass.

En av de många gånger vi åkte dit i år var det marknad ni ska få se
lite bilder och njuta av de franska dofterna! Vi
har haft en fantaskiska tur med vädret,
varmast i Europa de senaste dagarna med 25-30 grader.

Mitt i staden finns det stränder att bada ifrån omringade av vackra byggnader! Jacke njuter i solen.
Barnen kaste macka och hade roligt!




Den ena stranden vid kyrkan.

Den ljuvligaste glassen hittar du här!
Hemgjord på äkta franska råvaror!

Ebba avnjuter mangoglass i solen!

En till som älskar glass!

Färska fikon handlade vi på marknaden till kvällens ostbricka.

Det finns inte en olivsort att välja på här inte:)

Härligt doftande örter.

Vackert förpackade örter.
Rosenknoppar på lösvikt.

Ljuvlig lavendel.

Med utsikt över den södra delen av staden.

En gatumusikant på marknaden gav den rätta stämingen.


Nordljus

1 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n

Nej, det kan inte bli bättre!! Vilket ställe, vilka bilder!!! Så gott det såg ut med alla delikatasser såsom ostar och vin och så vackra bilder fr marknaden, vilken lyx att ha fars och hans sambos ställe att tillgå! Jag är lite ressugen och detta skulle passa mej, jag undrar, hur var det med gatulivet i övrigt, var det vanligt med herrelös katter o hundar? Sånt kan förstöra min semster nämligen , stor djurvän som jag är... Vackra saker du tagit in till butiken! Mari.