onsdag 23 september 2009

Frankrike

Nu har vi snart varit här en vecka! Usch vad tiden går.
Min fars och hans frus hus ligger 20 mil från Barcelona in på Franska sidan.
Upp mot bergen men med utsikt och närhet till havet.
Vi har haft sköna dagar vid poolen med utflykter på förmiddagarna.
Vi har hunnit med Port Vendre och Perpignon och god mat i trädgården.
Här kommer lite bilder.

Lite härlig fransk plockmat till middag med ett gott lokalt röd vin, kan det bli bättre?








De har ett härligt utekök med grill vid poolen!




En konstnär och stenhuggare i byn har gjort detta vackra valv
när det byggde ut huset för några år sedan.



Maken grillar lite gott till middag.


Uteköket med grill som även inrymmer en dusch och bastu.


Port Vendre en vacker by ett par mil från oss. Vi tog
en promenad bland båtarna innan vi åt ljuvliga musslor till lunch.




Jag älskar det strama lite ruffiga franska fasaderna.....



Hela ligan kollar in fiskarna runt båtarna!


Nordljus

3 kommentarer:

mysiga heestrand

Vilka härliga bilder. Jag älskar Provence.
Kram Marita i Heestrand

The Secret Garden

Hejsan!
Har precis hittat til din fina sida. Och jisses vad jag blir hungrig av de smarriga läckerheterna på bilderna på ditt senaste inlägg!

Stina

Åh...där vill jag vara.;-) Kram Stina