tisdag 26 januari 2010

Neemrana fort = Heaven

Jag har en last....jag är en sann HOTELLOHOLIC.
Jag kan leta i timmar efter det bästa hotellet,
läsa andras recensioner och jämföra..... i timmar.....dagar....veckor.
Detta brukar innebära jag blir självutnämnd reseledare :) De som reser med oss brukar
vara rätt nöjda med mina val då det är valda med stor omsorg och att det inte är en
slump att vi i stort sett alltid hamnar på bra ställen och att det mesta flyter.
Då vi ofta bor ca 70 nätter per år på hotell eller liknade så har det blivit
en del platser under åren...
För mig är det halva resan att hotell och resturangbesöken är lyckade.
Bor man bra och äter gott blir upplevelsen ofta perfekt istället för bra och man bär
med sig dessa minnen för livet och man kan när man behöver lite energi
öppna just den asken av minnen och "tanka" kraft och inspiration.
Jag älskar att bo på bra hotell, vilket inte behöver innebära det dyraste.
Just nu bor vi på ett helt fantastiskt hotell i
Jaipur för 300 kr hela familjen med frukost.

Nu ska ni få se hur det ser ut på det fantastiska hotellet NEEMRANA FORT!
Det var så vackert att jag tog hundratals bilder så jag kommer att göra fler
inlägg om denna underbara plats. Länge har Marriot Resort & Spa Bangkok legat 1:a
men NU har 1:a platsen intagits av detta fort.
2,5 timmes bilresa från Delhi in i Rajhastan ligger det.
Vi börjar med att visa sviten som vi sov i hela familjen och min kära mor!
VÄLKOMMNA till MATA MAHAL sviten med egen tak terrass. Ingång från den fantastiska terrassen till sviten.

Min mamma och Ebba fick var sin sådan här alkov.
Ebba satt och gjorde skolarbete på takterrassen.
Runt i träden flög det flera stor gröna papegojor.

Hon hade skaplig utsikt :)
Två glada sötnosar som älskade fortet.
Viggo har INDIEN som sitt absoluta favorit land han
trivs som fisken i vattnet med alla äventyr.
Vackert stilrent badrum med ljuvligt vackra detaljer i sin enkelhet.
I flaskorna citrondoftande produkter.


Nordljus

1 kommentarer:

♥ Fyra årstider

Å himmel vad vackert..jag beundrar er..dig..för allt! Hur du vågar och kastar dig ut i äventyr.
Kram Lotta