måndag 25 januari 2010

På resa..

I förrgår lämnade vi ett dimmigt och kallt Delhi med siktet inställt på
Neemrana fort en plats jag velat besöka sedan jag läste om det i DN för flera
år sedan! Äntligen ar det dags - förväntningarna var höga och de införlivades
på alla plan!! Ni ska få se denna fantastiska plats i morgon!

Älskar verkligen att resa. Min drivkraft i är helt klart UPPLEVELSER.
Jag och Jakob har i storsett hela vårt liv tillsammans ...är faktiskt 20 år :)
Planerat det efter resor, vi har jobbat, rest, jobbat utomlands, rest. Den enda tiden vi
höll oss hemma i Sverige var när vi försökte få vår son Viggo tillstånd! Vi har jobbat
på Nya Zeeland och plockat äpplen, på kappsegelbåt från Venzuela genom hela
Västindien, i Tromsö och rensat fisk och mycket annat.

Sedan vi fick barn har de alltid följt med oss
så de är ganska beresta och härdade:) Inte mycket rubbar dem, lugna i de flesta miljöer,
äter allt utan gnäll vilket är oerhört skönt och kanske en belöning till oss föräldrar efter
ihärdigt tjatande om att de alltid måste smaka ALLT sen får man välja om man vill ha mer.

Jag hoppas att vi genom att de får uppleva lite av värden ser hur mycket den har att erbjuda!
Att de kanske väljer att gå i skolan eller jobba i något annat land när det blir större och får

välja själva. Att världen är deras och att de nyfiket upptäcker den. De är för mig att vara rik att vara
rik på upplevelser! Jag tror att du själv kan på verka mycket av hur ditt liv ser ut om du har en
stark affirmation om hur du vill att det ska se ut i framtiden - inte mycket man vill är omöjligt
om man är tillräckligt beslutsam. Jag är en person som sällan ser problem utan ist möjligheter.
Dyker något spännade upp är jag oftast med på tåget istället för på perrongen. Inte alltid
det bästa valet men i del långa loppen vinnaren i mina ögon.
Vill med detta säga - PASSA PÅ! Gör de ni drömmer om att göra -
VÅGA förverkliga era drömmar och se möjligheterna till dem!



Myller av lastbilar med BLOW HORN skyltar överallt. En väg kan bestå av
4 vanliga filer sedan 2 i väggrenen INGEN bryr sig om sträcken på vägen utan alla
ALLA kör ett race i parallslalom HELA tiden, inget för åk rädda. I ena filen en KAMEL
sen ett gäng lastbilar, massor av folk, en åsna, ibland en elefant, 10 cyklar ja KAOS är det minsta
man kan likna det vid;)) Man sitter som i en surrialistik film där i sin taxi och fascineras.




Nordljus

0 kommentarer: