söndag 14 februari 2010

Jag vill...

Jag vill frysa tiden!!! Just nu!!!
I morse när jag och Viggo gick hand i hand till skolan, i tunna sommar
kläder i lugn och ro... Jag har tid att stanna på samlingen och lyssna på
när han sjunger. Jag går sedan i lugn och ro ner på stranden och joggar/går
1 timme innan jag går hem och duschar. Fixar en shake och en kopp kaffe
innan jag slår mig ner i solstolen på balkongen och börjar jobba....
Livet är så mycket enklare här - allt går i ett lugnt tempo och
ingen snö i sikte! Vardags stressen man hatar är som bort blåst!

Lanta är verkligen plastsen där uttröttade småbarnsföräldrar och pensionärer
häckar nöjt! Lanta är vad Jakob och jag föraktade för 10 år sedan när vi satt på
de små öarna i enkla bungalows och sa - Hur kan folk vara på sådana ställen, bara massor av svenskar som vilken charter ort som helst USCH :))
Nu passar det oss perfekt, var sak har sin tid. Just nu passar "svensk" gettot oss där vi med andra uttröttade småbarns föräldrar & pensionärer motionerar på morgonen efter skollämning utan overaller & morgon tjaffs och gör det vi inte hinner hemma... Umgås med barnen på riktigt, egen tid och sol & värme parallellt med jobbet. JAG VILL FRYSA TIDEN!!


En vanlig eftermiddag i solnedgången...

Viggo busar med sina klasskompisar i solnedgången!



En stor kall Moijto i solnedgången är aldrig fel.

Ljuvlig solnedgång på Klong Dao

Glada föräldrar!
Nordljus

2 kommentarer:

♥ Fyra årstider

Jag fascineras av att du kan jobba så mycket fast du är utomlands. Det vore roligt att få höra mer vad du gör när du jobbar. Härliga bilder.
Kram Lotta

Unknown

Herrgud, jag kände inte igen dig, du har ju tappat halva Lina, stort grattis och ge mig TIPSEN snabbt , tack! Du passar jättebra i långt svart hår,du ser 10 år yngre ut. Inte så dumt när du nu närmare dig 40 eller hur?
Ha det så gott i värmen ni vet ju hur mkt snö vi har....NY har jag besökt många gånger när jag bodde i Conneticut, men inte bott i staden. Men jag tycker ni ska välja ngt runt Broadway, det är mkt puls och nära till allt. Sköna skor och GÅ GÅ GÅ....Greenwich village, Chinatown, 5 th Aveny, Central Park mkt att se. Men de två senare adresserna där omkring kostar det plenty.
Hls Annelie
radhusochstuga