lördag 13 februari 2010

Maneelanta

Så har jag på börjat årets behandling på Manee Lanta.
Jag mjukstartade med fjolårets smärtsamma behandlingar i minnet
med 2 st 1 timmes massager första veckan men i torsdags var det dags

att köra igång. 1,5 tim 2 dagar i rad ... som tur är vet jag med facit från förra året
att dessa kvinnor är de enda som kunnat hjälpa min nacke. Inte 100 tals besök hos sjukgymnaster, akupunktur,healing ... ja listan är lång. Jag vet att om jag biter
ihop så väntar goda dagar med en nacke som går att vrida på och inte smärtar
dygnet runt.


Under den första 2 dagarna sa NOI massor av gånger
- hummhuu to much pain!

- One more, one more ( hon menar en muskel till som behöver hennes behandling;) hmmmuhhh - to much pain - to much!!!

I år har hon funnit en ny kroppsdel på mig som gör oerhört ont att massera....
MY BUTT;)!? runt svanskotan och höfterna - hur kan det göra så ont!
Visserligen så
är det ju svanskotan som bär upp ryggraden så det är ju logiskt
att spänningar sitter där ...men
varför märkte jag inte det ifjol.
Jag fick mig ett ordentlig skratt när Noi sa
- LAST YEAR VERY BIG BUTT - NO GOOD FOR MASSAGE - THIS YEAR VERY SMALL -VERY GOOD FOR MASSAGE . THATS WHY YOU FEEL PAIN THIS YEAR :))


Ja det finns för och nackdelar men en big butt:)) En annan nackdel med att i år inte vara utrustad men en" big butt" är att alla solstolar är sååååååååå hårda!!!!!!
Känns ju som att sitta på en sten...så passa på att njuta i stolarna alla big butted hårda tider väntar om ni väljer bort den :))

Om ni är sugna på att vidarutbilda er inom detta område så kan jag verkligen rekommendera
http://www.maneelanta.com/

Nordljus

1 kommentarer:

Anonym

Dagens skratt när jag läste texten!

Allt har en baksida på ett eller annat sätt.

Kram på er alla
Eivor