fredag 10 september 2010

Speed shopping


I takt med ålder och kombination av tidsbrist så har jag
utvecklat min paradgren SHOPPING - till SPEED SHOPPING.
Senast nu då vi skulle ha ett nytt kök till vår butik häromdagen.
1 vecka kvar till FIRMAN  som ska fixa allt kommer inser vi att vi kanske
skulle köpa köket.... vi har ett IKEA kök (ABSTRAKT) hemma och
är faktiskt jättenöjda så att det skulle bli IKEA var klart.

In med man & barn i bilen, måtten på en lapp.
På rekordtiden  1 tim 15 min hade vi
- Ritat köket & valt allt till KÖKET blev STÅT med EKSKIVA
- Fått en plocklista
- Plockat hela laddningen som fanns på lagret
- Väntat 25 min på varutlämmningen på de som fanns där.
- Packat in allt i bilarna och var på väg hem.

Det samma gäller faktiskt inköp till butiken. Senast när JAG & JAKOB
var på Modemässan sa han - JA du vet ju vad du ska ha direkt iallafall....
Ett drag som jag tror han uppskattar :-)

Ja velig kan ju iallafall ingen beskylla mig för....man ska gå alltid på sin magkänskla
så går det FORT & BLIR BRA.... oftast.

Idag är det fullfart här SNICKAREN ville ha snabb genomgång inför byggstart på måndag
samtidigt ringer vår grus/maskin alltiallo och säjer att han nu på lunchen kommer med ett jättelass
GRUS till vår uppfart.....70 ordrar har kommit senaste dygnet som ska packas...butiken är öppen...BAGLADY leveransen ska fotas och läggas upp .. Durance & JULSTJÄRNOR ska beställas.....mailen rasar in....en vanlig dag i NJURUNDA ....

LÄNGTAR TILL VINTERN I THAILAND och lite lugn & ro....
Skönt att vi är bortbjudan på middag både Fredag & Lördag - UPPSKATTAS!

3 kommentarer:

Tessan

Hej Lina! Tackar och bugar för idéen! Är också i färd för ett nytt kök men min man blir snart galen på att jag sitter och tittar i inredningstidningar, kör nätprogram, ritar och skissar, moodboard etc. Nä, nu sticker han till USA och det är nog dags för mig att ta beslut.

Sirpa

IKEA - Paradiset!
Har lite mys med tända ljus ikväll!
Kram Sirpa

n o r d i n g å r d e n

Hallå Lina, förvånar mej inte, du ÄR driftig, du & Jakob har en otroligt fin och shoppinginbjudande butik, ja webbutiken är ngt alldeles extra men den butiken, såå kul att se den, vilken kåk, passade perfekt för era vackra saker, sjalar o kläder!!! Ikea har jag varit på i dag och köpte några ton sterinljus... ha en toppenhelg!! Mari.