tisdag 12 oktober 2010

Mari Gästbloggerska!

Idag har jag bjudit en underbart glad och trevlig tjej som jag lärt känna i bloggvärden
att GÄSTBLOGGA hos oss. Hon driver bloggen

VÄLKOMMEN MARI!

Det är en ära för mej att få gästblogga hos en av mina favoritbloggare
Nordljus som också äger en av mina favoritbutiker!

Jag heter Mari och bor utanför Falun i Dalarna.
Jag har bloggat i snart 4 år, först med bloggen Guldkant på Livet och sista året med
min blogg Nordingården.

Detta är det roligaste jag gjort, jag brinner för hem, inredning, mat, vin och det vackra i livet, att
få fotografera det och dela med sig av det i sin blogg och få respons av bloggvänner och andra,
det är minst sagt en givande och billig hobby!


Hela bloggvärlden är ett givande och tagande. Man bjussar på sitt hem och jag är glad att så
många andra gör det, om jag kan ge lite inspiration men få tusen idéer i gengäld tillbaka av andra,
ja då kan man undra varför man inte började blogga tidigare...

Mycket i min blogg handlar om hur man med enkla medel kan göra små förändringar i sitt hem
med detaljer, stilleben och blommor. Det förekommer även en del köptips. "Årtsidsdonar" gör jag
i  båda i mina hus. Vi har en lillstuga på gården, den är min favorit och där tillbringar jag mycket tid.
Ett och annat mat och vintips förekommer också.


Min stil är lantlig. Basen är ofta vitt & grått sedan kompletterar jag med blått, rött,
brunt, svart och grönt efter årstid, tycke och smak...


Jag är galen i gammalt porslin, kannor, skålar, gamla stolar älskar jag, kuddar och ljus!
Ljusmissbrukare kan man nog kalla mej, det går åt åtskilliga stearinljus i detta hus...
Näst efter sommaren älskar jag hösten bäst, och adventstiden som står för dörren, få tända ljus,
bjuda hem vänner på soppa, ost och ett gott rödvin eller kanske lite av min varma äppeldrink till advent...
Det är livslust!
Mari Grönlund










                               Foton Mari Grönlund










1 kommentarer:

n o r d i n g å r d e n

Tack för att jag fick gästblogga hos dig Lina!!!! Mari.