tisdag 10 maj 2011

TID

Idag har jag min lilla virvellvind hemma med ont i halsen.
Vi har haft en mysig frukost i lugn och ro på verandan.
Något jag verkligen saknar från tiden i Thailand är just
kvalitets tid med barnen i lugn och ro, där inga
-vänta ..jag ska bara ...vänta jag måste bara....sen..
ja ni vet hur det är. Såklart skulle man kunna
bli bättre på att ta tillvara på detta även här hemma..men
det är inte lika enkelt när man jobbar jämt, barnen har träningar
och aktivitet, huset kräver sitt och hushållsarbete kräver massor av
TID
och dygnet har bara 24 timmar...



2 kommentarer:

Hemmavid

Förstår att det är skillnad mellan era liv här hemma mot för i ljuvliga Thailand...

Vi tillbringade tre veckor (ingenting jämfört med er, men ändå) norr om Khao Lak över jul och nyår och den tiden var sååå otroligt härlig! Full fokus på barnen!

Ta det lugnt i vardagsstressen!
Kramen Jenny

Lotta

Hej Nordljus! Jag tycker att er familj verkar ha hittat en balans i allt som ska göras i livet. Det viktiga är väl att ta vara på de lyckliga stunder man upplever med sin familj och andra viktiga människor i ens liv!
Tack för en härlig blogg och tack för att jag får vara representant för era fina varor på NORDLJUS!
Titta gärna in på min blogg! Mycket handlar om min presentbod i Skellefteå! Varma kramar från mig här i norr: Lotta